Terug naar Klantenverhalen

"Wim en Agnes hebben mij er echt doorheen gesleept."

Geschreven op: 06-01-2022 15:32

Als sinds 2014 is Monica klant bij Dát Telt! Destijds heeft ze samen met haar man Johnny hun hypotheek laten oversluiten. Zo konden ze blijven wonen zoals ze deden, tegen minder kosten. Toen haar man in 2020 ernstig ziek werd en binnen korte tijd overleed, heeft ze Wim en Agnes gevraagd haar bij te staan om alles te regelen qua financiën en verzekeringen. Monica vertelt: “Er komt ineens zoveel op je af en je staat er ook nog eens helemaal alleen voor. Niemand in mijn omgeving wist hoe ik dit moest regelen. Ik ben ze zo dankbaar voor alles wat ze hebben gedaan”.

“De broer van Johnny raadde ons in 2014 aan om eens in gesprek te gaan met Wim en Agnes. We woonden al een jaar of 6 in Siddeburen en hadden via een andere intermediair een hypotheek voor onze woning afgesloten waar we achteraf erg ontevreden over waren.” Een afspraak was snel gemaakt en het eerste uur was gratis. “Dat voelde meteen goed”. Tijdens de eerste afspraak is alles doorgesproken als het gaat om hypotheken, verzekeringen en vooral opties voor de toekomst. “Twee weken later kregen we al te horen dat we veel minder konden betalen. Zo fijn! Sindsdien zijn we natuurlijk klant gebleven. We hebben daar een servicegarantie abonnement. Daar betalen we heel weinig aan, maar we kunnen altijd bellen als we vragen hebben.”


Begin 2020 waren Monica en haar man klaar voor een nieuwe stap en gingen op huizenjacht. “De oudste dochter was uit huis, de jongste stond op het punt om uit huis te gaan. Het was een goed moment voor iets nieuws. Na wat te hebben rondgekeken, hebben we een afspraak gemaakt met Wim en Agnes om te kijken wat we financieel gezien konden. Ook nu stonden Wim en Agnes voor ons klaar om mee te denken over onze mogelijkheden. We hadden intensief contact over berekeningen en overleg over biedingen op woningen. In die tijd was de markt al overspannen. Om makkelijker een andere woning te kunnen aankopen hebben we ons huis ook in de verkoop gezet. Het was een spannende, maar leuke periode.”


In mei 2020 veranderde ineens alles. “Johnny voelde zich niet goed. Hij had druk op zijn borst en voelde zich niet lekker. De volgende dag hebben we nog een huis bezichtigd en een bod gedaan. Daarna zijn we naar de dokter geweest en heeft hij zijn bloed laten prikken”. Vijf dagen later kregen ze te horen dat de waarden in het bloed niet goed waren. Na een echo en een scan kregen ze het nieuws te horen waar niet op voor te bereiden is. Johnny had alvleesklierkanker en niet lang meer te leven. En nu?


Na het slechte nieuws hebben Monica en haar man de makelaar en Agnes gebeld. Alle plannen moesten worden stopgezet. “Verhuizen zat er niet meer in en we hebben onze woning uit de verkoop gehaald. De situatie was uitzichtloos en we moesten ons ineens met hele andere dingen bezig houden”. Agnes vertelde: “Jullie hebben een overlijdensrisicoverzekering, die kan eerder uitbetaald worden in het geval van terminale ziektes. Zo kunnen jullie samen besluiten wat jullie hiervan willen doen en eventueel nog wat leuke dingen doen, herinneringen maken”. Ze hebben alles op alles gezet om deze verzekering zo snel mogelijk te laten uitkeren.” Johnny vond het heel belangrijk om Monica goed achter te laten. “We hebben samen enkele meubels gekocht en hij heeft voor mij een andere auto gekocht.”


Slechts zes weken na het slechte bericht overleed Johnny op 49-jarige leeftijd. “De eerste week wordt je gewoon geleefd. Daarna komen de praktische zaken en de financiële zaken alweer om de hoek. Johnny zijn hele inkomen was weg en er gebeurt van alles waar je van te voren niet aan denkt. Zo was bijvoorbeeld onze bankrekening geblokkeerd. We hadden namelijk een ‘en-en’ rekening en geen ‘en-of’ rekening. Nu de ‘en’ er niet meer was, werd de rekening automatisch geblokkeerd.”


“Wim en Agnes hebben me bij alles geholpen. De autoverzekering, de hypotheek aangepast. Eigenlijk heb ik alles bij ze neergelegd en ze hebben alles geregeld. Niemand in mijn omgeving wist wat er allemaal geregeld moest worden en hoe het moest. Ik ben ze zo dankbaar voor al hun hulp. Bovendien is het contact ook altijd heel prettig. Altijd vroegen ze hoe het met je ging en hoe het met de meiden was. Wim en Agnes hebben me van begin tot eind bijgestaan en dat doen ze nog steeds. Ik weet gewoon niet hoe ik ze ooit moet bedanken voor alles wat ze hebben gedaan en geregeld”.


Zonder haar man voelde Monica zich niet meer fijn in hun huis. Daarom besloot ze samen met de kinderen om de woning te verkopen. “Ik voelde me niet meer lekker in dat huis. Mijn dochter kwam minder vaak langs, die had hetzelfde. Daarom hebben we toch besloten om dat huis achter ons te laten. Zoals mijn man en ik dat eerder al hadden gewild. Nu heb ik eerst een huurwoning, zodat ik na kan denken over de toekomst en de ruimte heb om te bedenken wat ik wil.”

“Zonder Wim en Agnes was het allemaal niet zo gegaan. Ze zijn echt mensen-mens en hebben mij door alle financiële zaken heen gesleept. Zo fijn om een partij te hebben waar je op kunt vertrouwen en die je zo steunt”.

Zie je door de bomen het bos niet meer en weet je niet wat je allemaal moet regelen? Je staat er niet alleen voor. Neem contact met ons op voor meer informatie of het maken van een vrijblijvende afspraak. Het eerste gesprek is altijd voor onze rekening. Bel ons op (0597) 436 191 of stuur een mail naar info@dattelt.nl. Wij helpen je graag verder!